هیولا خودروی لوکس ایرانی در آمریکا

سه شنبه 18 تير 1398
15:30
admin

فردیس رضوانی یک جوان حدوداً40 ساله ایرانیاست که در کودکی به همراه خانواده اش برای زندگی به آمریکا سفرکرده است.فردیس فعالیت حرفه ای خود را با طراحی و تولید خودروهایی مانند VencerSarthe آغاز کرد. او فرزند یک خلبان جنگنده است و همین عامل علاقه او نسبتبه طراحی هواپیما و خودروهای عجیب شده است. رؤیای او برای ساختابر خودروهای خاص با عملکرد متفاوت درنهایت منجر به بنیان گذاری شرکتخودروسازی و طراحی خودروی رضوانی شد. این شرکت برای اشخاص به صورت خصوصیخودرو طراحی می کند.



منفردیس رضوانی متولد تهران هستم. سال 1983 زمانی که 9 سالم بود به همراهپدر و مادرم برای زندگی به آمریکا سفر کردیم. سال 2006 اولین کار طراحیخودرو را به صورتحرفه ای انجام دادم و آن را به یک شرکت خودروسازی درهلند فروختم و تاکنون 14 عدد از آن خودرو تولیدشده و در اروپا به فروشرسیده است. بعدازآن به فکر تأسیسیه شرکت تولید اتومبیل کردم خودروی دومیکه طراحی کردم با برند رضوانی به تولید رساندم که از این خودرو نیز تاکنون4 عدد تولید کرده ایم.


خودروهایجدیدی که تولید می شوند آن قدر امکانات کامپیوتری دارند که احساس هیجانرانندگی را از راننده سلب می کنند. هدف از تولید اتومبیل "بیست" (هیولا)این بود که راننده نقش بیش تری در کنترل خودرو و در کل رانندگی ایفا کند.ازجمله این که خودرو سبک باشد و این همه فیلترهای جدید را نداشته باشد، تامثلاً وقتی دنده عقب می گیرید، صدای موتور شنیده شود. همچنین می خواستیمسبک ترین ماشین دنیا را درست کنیم. برای همین اسم اتومبیل را بیست گذاشتمکه به فارسی می شود هیولا.


*** چرا اصرار داشتید یک ماشین با وزن کم تولید کنید؟


اگروزن اتومبیل کم باشد اولاً باعث می شود شتاب خودرو زیاد باشد و کنترل آندر پیچ ها راحت تر شود. وقتی خودرو سبک باشد موتور کوچک تری لازم دارد و درنتیجه به ترمزهای کوچک تر و سوخت کم تری دارد. به علاوه این که موتور،گرمای کمتری هم تولید می کند.



*** علاقه شما به صنعت خودروسازی از کجا آغاز شد؟ آیا در دانشگاه این رشته مرتبط با حوزه کاری را خواندید؟


مناز بچگی عاشق ماشین بودم، اما ماشینی که دوست داشتم، هیچ وقت ساخته نشدهبود. بنابراین دوست داشتم ماشینی را که به نظر خودم یک ماشین اسپرت بود،درست کنم. خیلی ها به من می گفتند نمی توانی این کار را انجام دهی چون هزینهزیادی دارد؛ اما من معتقد بودم که بالأخره یک روز این کار را انجام خواهمداد. من در دانشگاه رشته مهندسی خواندم و باکار تولید اتومبیل مرتبط بود.



***ظاهراً شما با شرکت های بزرگی مانند "فراری" و "لامبورگینی" هم کارکرده اید. لطفاً توضیح بدهید که چگونه توانستید با این شرکت ها ارتباطبرقرار کنید.


منخودم برای این شرکت ها کارنکرده ام ولی دوستم سمیر که در طراحی ها به ماکمک می کند در شرکت های لامبورگینی و فراری طراحی کرده است و جوایزی را همبه خاطر طراحی هایی که انجام داده دریافت کرده است.


خودرو هیولا


***همان طور که گفتید طراحی خودرو هزینه زیادی دارد، شما چگونه توانستید ازپس این همههزینه بربیایید و وارد کار طراحی خودروهای سفارشی بشوید.


همان طورکه گفتم خودروی اولی که طراحی کردیم قبل از تولید به یک شرکت هلندیفروختیم. اولین خودرویی هم که با برند رضوانی فروخته شد نیز به دلیل اینکهرسانه ها خیلی از آن استقبال کردند و از طرح خوششان آمد بلافاصله قبل ازتولید توانستیم دو عدد از آن را بفروشیم.



*** اولین مشتری خودرویی که خودتان تولید کردید چه کسی بود؟


یک فوتبالیست خیلی معروف در آمریکا که اهل تگزاس بود ولی متأسفانهبر اساسمقررات اجازه نداریم نام او را رسانه ای کنیم.



*** قیمت فروش خودرویی که تولید کردید چقدر است؟


قیمت فروش ما 150هزار دلار است. که سه عدد دیگر از این ماشین سفارش گرفته ایم.



*** از مدل اول چند عدد فروخته شد و قیمت آن چقدر بود؟


از مدل اول که در هلند تولید شد 14 عدد در اروپا فروخته شد که قیمت آن 450هزار دلار بود.


منبع:namnak


[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به fsdg است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]