خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

سه شنبه 18 تير 1398
10:32
admin

فرادید| از سازندگان مختلفی با تاریخ و بازار و قیمت‌هایی عجیب به ایران آمده و سودای خودنمایی و دلبری دارند. به آنها لقب سلاطین خیابان‌های پایتخت را داده‌اند چرا که معمولا کم‌نظیر و خاص بوده و تعداد زیادی از آنها در سطح شهر تردد ندارند. 30 اتومبیل گزارش فرادید همگی از گران‌ترین نمونه‌های موجود در ایران هستند و جزو لوکس‌ترین خودروهای حاضر در بازار تهران که علاوه بر عملکرد فنی بالا از قیمت‌های عجیبی هم برخوردارند و در نمونه‌های پلاک ملی یا گذر موقت در روزهای اخیر بارها در سطح شهر رهگذران را شوکه کرده‌اند.

به گزارش فرادید، لوکس بودن معیاری است که در ایران راجع به آن خلط مبحث شده و به واسطه اختلاف گسترده قیمت خودرو در ایران و کشورهای همسایه، مفهومی که از اتومبیل لوکس در ذهن عامه مردم وجود دارد فارغ از واقعیت‌های جهانی است. بر این مبنا کمتر کسی وجود دارد که امارات یا ترکیه خودرویی مثل رنو، هیوندای، تویوتا، لکسوس و کیا را یک اتومبیل لوکس به معنای دقیق کلمه بداند. در ایران اما اقسامی از ساخته‌های این چند برند با داشتن برخی تجهیزات که در اتومبیل‌های تولید داخل کمتر یافت می‌شوند، زمینه یک انحراف را به وجود آورده‌اند.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

اینجا در یک بخش اول گزارش جذاب به سراغ 18خودروی سریع و لوکس واقعی می‌رویم که در خیابان‌های پایتخت جولان می‌دهند و تعداد بسیار انگشت‌شماری از ساکنان پایتخت قادر به خریداری آنها هستند. مالکان این خودروها که به نوعی سلاطین سرعت و ثروت در خیابان‌های تهران هستند بعضا با نام ریچ‌کیدز، مایه‌دار و اسامی مشابه شناخته می‌شوند ولی بهترین توصیف برای آنها لفظ عشق ماشین است.

ب ام و M6 کابریو مدل 2014

قیمتی بالغ بر 5میلیارد تومان دارد که همین عامل آن را به ماشینی دست نیافتنی تبدیل می‌کند. یکی از انواع خاص و کم کارکرد M6 که هم اینک در گالری مشهور اوتوجنیدی قرار دارد البته بهایی بیشتر از این دارد گرچه از انواع مسقف و کوپه بوده و بدنه قرمز رنگش شوق کمتری نسبت به نمونه سیاه رنگ M6 در بیننده برمی‌انگیزد. قدرت موتور این کوپه چهارنفره 560اسب بخار است که موجب می‌شود تا شتاب 0 تا 100 کیلومتر ب.ام.و M6 به حدود 4.1ثانیه برسد. باورش سخت است اما این مدل جذاب از ب.ام.و در بین کندترین خودروهای اسپورت و گرانقیمت داخلی قرار دارد که با داشتن ظاهر جذاب، اتاقی مملو از امکانات، سقف بازشو وصندلی‌های چرم در زمانی کمتر از 11ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست می یابد. M6 کابریو که بهایی 138 هزار دلاری در زمان عرضه داشت، قادر است تا بیش از 305 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این سرعت بالا به مدد یک موتور 8سیلندر دو توربو و 4.4 لیتری به دست می‌آید. تفاوت عمده‌ای که البته این خودرو ب.ام.و با دیگر رقبای گروه دارد، 4نفره بودن خودرو و سطح بالای رفاهی است که در باقی رفقا چندان نشانی از آن یافت نمی‌شود!

ب ام و M6 کابریو که بهایی 138 هزار دلاری در زمان عرضه داشت، قادر است تا بیش از 305 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

مرسدس بنز SLS بلک AMG مدل 2015

این خودرو جایی در میانه خیابان بهشتی، در گالری مشهور عزیز جا خوش کرده در حالی که کنار خود جمعی از بهترین خودروهای موجود در ایران را کنار خود می‌بیند. بنز SLS بلک AMG که چند دستگاه از آن در ایران حضور دارد، در بدو ورود به کشور در سال 94 بهایی 5 میلیارد تومانی داشت ولی احتمالا حالا بیش از 10 میلیارد تومان قیمت داشته باشد. این گرانی عجیب و غریب البته علاوه بر افزایش قیمت ارز، به واسطه خاص بودن خودرو است چرا که از این مدل تا 359 عدد ساخته شده است. قدرت موتور خودرو نیز به لطف زیرشاخه مشهور مرسدس بنز یعنی AMG به بیش از 631 اسب بخار رسیده تا در نهایت راننده بتواند این سوپراسپورت آلمانی را در کمتر از 3.3ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند و در نهایت بتا بیش از 318 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. با اینکه اتاق این بنز جذاب مملو از امکانات است اما نمی‌توان از آن همانند ب.ام.و ام6 به شکل روزمره استفاده کرد چرا که ابعاد کوچک، ارتفاع اندک از سطح زمین و نیز صدای مهیب موتور توجه همه را جلب کرده و زمینه بروز صدماتی به خودرو را فراهم می‌کند.

این اتومبیل آلمانی که در بدو ورود به کشور در سال 2015 قیمتی 5 میلیارد تومانی داشت احتمالا حالا بهایی بالغ بر 10 میلیارد تومان داشته که SLS بلک AMG را به خودرویی دست نیافتنی تبدیل می کند.

لامبورگینی گالاردو تروفئو

یک کوپه سریع و وحشی ایتالیایی که با کمک موتوری 10سیلندر و 560اسبی به معنی دقیق کلمه یک هیولای مخوف است که به صورت گذر موقت وارد کشور شده و بهایی 200 هزار دلاری دارد. گالاردو تروفئو که در کمتر از 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد در شمار موفق‌ترین خودروهای تاریخ لامبورگینی است که می‌تواند تا بیش از 320 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

خودروهای خاص و گران قیمت تهران

لکسوس آر ایکس200تی
از عجایب روزگار همین که یک خودروی ژاپنی نیمه لوکس را در بازار ایران به بهایی بیش از 1 میلیارد تومان خرید و فروش می‌کنند و کسی هم تعجب نمی‌کند. شاسی بلند متوسط لکسوس که از موتور2لیتری و توربو با قدرت 240اسب بخار بهره می‌برد با گنجایش 5سرنشین، لیست کامل امکانات و بدنه‌ای تیز و کشیده یکی از خودروهای محبوب ایرانی‌هاست که در دو نسل گذشته همواره فروش مناسبی در بازار داشته گرچه در نسل جدید خود با توجه به قیمت گزافش چندان طالبی ندارد.


منبع:faradeed

[ بازدید : 130 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به fsdg است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]