بازار خودرو های ملیاردی

دوشنبه 7 مرداد 1398
12:07
admin

خودروهای خاصی که اینگونه به داخل کشور راه یافته اند، بهای بسیار نجومی پیدا کرده و چندین برابر قیمت دلاری ارزش ریالی دارند.



در کنار نیم نگاهی به این مساله که آیا این اتومبیل ها در برابر بهای پرداختی ارزش واقعی دارند یا خیر قصد داریم به 10 مورد از گران ترین خودروهایی که با پلاک ملی رویت شده اند بپردازیم.


رتبه دهم مازراتی گیبلی

maserati_ghibli


گیبلی یک سدان لوکس ایتالیایی است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای در سال 2013 رونمایی شد. این خودرو در مدل پایه به یک موتور 3 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 345 اسب بخار قدرت را دارد؛ این موتور اگر چه توسط مازراتی طراحی شده اما مونتاژ کننده آن فراری است.


Maserati Ghibli


نکته جالب در مورد گیبلی قیمت فوق العاده بالای آنست؛ در حالی که قیمت آن در خارج حدود 70 هزار دلار است، در داخل قیمتی نجومی پیدا کرده و 1.8 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.


رتبه نهم مازراتی گرن کابریو S

Maserati-GranCabrio_Sport


در نمایشگاه ژنو سال 2013، مازراتی نسخه ویژه از گرن کابریو را معرفی کرد که نسبت به نسخه معمولی عملکرد و هندلینگ بهتری داشت.


این خودرو به همان موتور 4.7 لیتری مجهز شده بود اما با این تفاوت که توان خروجی آن 10 واحد افزایش یافته و به 450 اسب بخار رسیده بود. این کوپه بسیار لوکس که چهار صندلی دارد، مجهز به سقف تبدیل پذیر بوده و مالکان آن می توانند در فصل بهار با باز کردن سقف از هوای مطبوع نهایت لذت را ببرند.


grancabrio s


گرن کابریو S در بازارهای جهانی زیر 150 هزار دلار قیمت دارد، اما با این حال قیمت آن در داخل کشور حدود 1.9 میلیارد تومان می باشد.


رتبه هشتم مازراتی کواتروپورته GT S

maserati-quattroporte-gts


کواتروپورته دیگر سدان فوق العاده لوکس ایتالیایی است که با پلاک ملی در کشور تردد می کند. نسل پنجم این خودرو که بین سال های 2003 تا 2012 تولید شده در سال 2009 مورد بازنگری و بروزآوری قرار گرفته است.


این اتفاق باعث شد موتور 4.2 لیتری جای خود را به موتور 4.7 لیتری V8 که با همکاری فراری ساخته شده بدهد. با این موتور 434 اسب بخاری کواتروپورته GT S شتاب 5.1 ثانیه ای دارد که آن را به یکی از سریع ترین خودروهای موجود در کشور تبدیل می کند.


quattro gt s


نسخه GT S که سریع ترین و لوکس ترین عضو خانواده کواتروپورته است قیمتی کهکشانی پیدا کرده و تا 1.95 میلیارد تومان پیش رفته، این در حالیست که قیمت آن در بازارهای بین المللی رقمی در حدود 135 هزار دلار تعیین شده که حتی با احتساب تعرفه های گمرکی و مالیات های مربوطه باید رقمی در حدود 800 الی 900 میلیون تومان در ایران تمام شود.


بنابراین مشخص نیست که قیمت 1.95 میلیارد تومانی مازراتی کواتروپورته در بازار ایران، با چه فرمولی به دست آمده است.


رتبه هفتم مازراتی گرن توریسمو ام سی استراداله

granturismo mc 3


ام سی استراداله پاسخ مازراتی به درخواست هایی مبنی بر ارایه یک مدل ایرودینامیک تر، سبک تر و قدرتمندتر از گرن توریسمو بود که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس 2010 در معرض عموم گذاشته شد.


این کوپه لوکس با شتاب حدود 4.5 ثانیه ای در زمره پرشتاب ترین خودروهای موجود در بازار ایران بوده و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت را دارد.


granturismo mc 2


گرن توریسمو ام سی استراداله با بهای جهانی حدود 135 هزار دلار، در ایران برچسب قیمتی برابر با 1.98 میلیارد تومان خورده است.


رتبه ششم ب ام و i8

bmw-i8-in-iran


ب ام و i8 یکی از محبوب ترین خودروهای آلمانی موجود در بازار ایران است. این خودروی اسپورت هیبریدی که بر اساس کانسپت Vision Efficient Dynamics ساخته شده، با پیشرانه مدرن خود شتاب 4.4 ثانیه ای داشته و تنها به 2.1 لیتر سوخت در 100 کیلومتر نیاز دارد.


در بازارهای بین المللی قیمت i8 چیزی در حدود 141 هزار دلار می باشد، اما قیمت این خودرو در داخل با در نظر گرفتن تعرفه هیچ تناسبی با قیمت دلاری نداشته و بسیار گران تر معامله می شود.


i8


نمونه های موجود در ایران تا 2 میلیارد تومان قیمت دارند و این قیمت درحالیست که شرکت وارد کننده محصولات ب ام و در ایران، i8 را در فهرست خودروهای خود ندارد و هیچ گونه خدماتی روی آن ارائه نمی دهد، با این وجود قیمت واقعی این سوپرکوپه هیبریدی می توانست رقمی در حدود 700 میلیون تومان باشد.


رتبه پنجم ب ام و M6

2013-BMW-M6-Convertible


باید روی هر خودرویی از کمپانی ب ام و که حامل نشان M است، حساب ویژه ای باز کرد. نیرو بخش نسل سوم سری M6 یک موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر توئین توربو است که توانایی تولید 560 اسب بخار قدرت را دارد.

منبع:digiato


[ بازدید : 99 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به fsdg است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]